Zgodnie z obrazkiem Borsuka2, to z tyłu na pełnym obciążeniu powinno być 3,3 atm, jadąc autostradą w gorący dzień w oponie będzie ponad 4 atm, :shock: ładuję ktoś tyle ?
Ja ładuje 3,0. Tak mam na klapce i tego sie trzymam. Jest OK.
Mnie przy zmianie opon na wiosne wulkanizatorzy napompowali też do 2,5 bar. Dla opon 205/55/R16. Jest może trochę twardawo, ale tak to całkiem fajnie, a do granicy wytrzymałości opony jeszcze daleko.
Na zdjęciu od Borsuk2, można przeczytać
COLD TYRE INFLATION PRESSURE
=
CIŚNIENIE ZIMNYCH OPON
To Borsuk zawsze na zimnych jeździ ,czy mam stawać i czekac żeby zawsze chłodne były ? .
Może się jeszczce nie dokopałem na forum do właściwego tematu ciśnienia w oponach, :roll: dopompuje na 3atm, wrzucę miernik i jak będę kiedyś doładowany po dłuższej jeździe sprawdzę na postoju, ile wtedy w gumie jest bar
bishop, no ja jakoś nie rozumiem czemu masz problem :roll: .
Samochód i silnik masz taki jak ja więc podam na swoim przykładzie.
Silnik mam 1,6 opony 195/65/15. Raz w miesiącu jadę przy okazji na najbliższy CPN z kompresorem i sprawdzam ciśnienie. Robię to zazwyczaj po wyjeździe z garażu więc opony są jeszcze nie rozgrzane.
Jeżdżę przeważnie sam lub z Małżonką, a zatem :
przód 2,1 tył 2,1.
Jeżeli planuję dalszą jazdę z kompletem pasażerów i zapchanym bagażnikiem, to :
przód 2,3 tył 3,3.
Przecież wszystko jest ładnie rozpisane na fabrycznej wlepce na klapce :szeroki_usmiech .
Wystarczy dobrać swój silnik - właściwy rozmiar opon - i obciążenie samochodu.
I nie przejmuję się tym jakie ciśnienie opony osiągną po rozgrzaniu na końcu kilkuset kilometrowej trasy. Myślał ktoś mądrzejszy nad tym projektując samochód i mi to wystarczy .
Myślał ktoś mądrzejszy nad tym projektując samochód i mi to wystarczy .
Pare rzeczy w octavi jest spapranych ,dokładnie jakby ktoś to byle jak i przypadkowo zaprojektował i wykonał, więc i tu /czytaj ciśnienie w oponach/ nie jestem przekonany ,że każdy typ opony będzie tolerował ciśnienie ok 4 atm :roll: /pełne obciazenie i rozgrzana opona/
Zamieszczone przez Borsuk2
bishop, no ja jakoś nie rozumiem czemu masz problem .
Ależ ja u Ciebie nie szukam zrozumienia :| , powałałem się tylko na fotkę którą zrobiłeś.
nalepka jest fabryczna i dla mnie jest miarodajna.
Ty będziesz jeździł na ciśnieniu jakie uważasz za stosowne.
Dobrana wartość będzie miała wpływ pozytywny (lub nie) na zużycie paliwa, opon, zawieszenia itd.
Pozdrawiam .
Komentarz